woensdag 28 april 2021

voordeel

Meer lezen, meer wandelen, meer bewegen, allemaal zaken die een positieve wending gaven aan ons leven dankzij, of vanwege de pandemie. Doordat je meer leest, krijg je soms onbedoelde goede adviezen. Hoe krijg je een verroeste schroef er toch makkelijk uit. Hoe kun je het beste onkruid bestrijden. In alle bladen wordt wel een groot-moeders methode aangehaald en uitgelegd. En vaak helpt het. Ook soms bij kwaaltjes die je al met heel veel moeite hebt trachten te bestrijden, maar dat nooit gelukt is. Kalknagels is zo'n hardnekkig probleem, waar niets tegen helpt. Misschien laseren las ik laatst, maar dat kost een vermogen. Ook las ik dat een havermout-badje helpt. Nu bestaat mijn ontbijt uit een heerlijk havermout bordje met muesli en heerlijke zuidvruchten. Ik zie mij niet een, twee, drie hier mijn voeten in dopen, maar van mij mogen jullie het proberen. Of links draaiende yoghurt, waar de tenen wel bij varen. Ik weet niet of mijn pedicure hier wellicht een nog betere oplossing kan voorstellen. De laatste trend is een doodgewoon soda badje. Goedkoop en doeltreffend. Als kruidenier spreekt het mij aan. 

De terrassen zijn weer beperkt open. Het zal jullie niet ontgaan. Het woord "zijn" laat ik maar even voor alle duidelijkheid weg. Wellicht heb jezelf al genoten van de zo gemiste Affligem of cappuccino. Als ik het nu schrijf, wordt mijn speekselfabriek heel actief. En het weer werkt belachelijk mee. Dank aan het KNMI is op zijn plaats, want denk nou niet dat het weer vanzelf zo goed is. We klagen ons te pletter als "ze" het weer mis hebben met allerlei codes. Pas als zij de komende dagen sneeuw gaan voorspellen, ga ik er weer aandacht voor vragen en anders: Hulde mensen in De Bilt! De brouwers, las ik vanmorgen, waren verrast over de "plotselinge" opening van de horeca en moeten nu 24 uur per dag bier brouwen. Brand los, zou ik zeggen. En als de temperaturen weer wat lager worden, zetten we de terrassen toch gewoon binnen.

Politiek viel mij verder op dat er in Arnhem geprotesteerd is tegen Rutte. Men wil er geen kabinet meer met hem als premier. Beetje de bekende mosterd na de maaltijd, het stemmen is geweest. Mosterd...zou dat nog wat zijn tegen kalknagels?

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...