maandag 26 april 2021

los

Het gaat los aanstaande woensdag. De rijen zijn al gereserveerd. De onderzoekers staan al klaar om te bevestigen van wat we al weten. Camera's staan klaar om alles vast te leggen. De onderzoeken wijzen nu al uit dat vooral de lager opgeleiden de run op de winkels hebben voorbereid. Ik voorspel dat ook bij de Bijenkorf rijen voor de deur zullen staan, en ik heb daarvoor geen onderzoek nodig. De winkels verwelkomen ons met grote advertenties. "We hebben U gemist!", is de slogan die moet verbloemen dat ze vooral de omzet hebben gemist. Best begrijpelijk maar als je ziet wat er nodig is om de mode te produceren, zou je dat graag anders zien. Ik had wel gehoopt dat de pandemie onze kooplust zou inperken tot wat we écht nodig hebben. De verandering, het nieuwe normaal, wat hebben we niet allemaal gehoopt en voorbij zien komen in krant en TV. Minder vliegen. De boekingen van de eerste vliegreizen, zijn in aantal verontrustend. Schiphol maakt zich op voor een nog hetere zomer. De ziekenhuizen hebben nu al een hete zomer en het einde is niet in zicht. Waarom niet wachten op de echte daling, zodat het ook een verantwoorde keuze zou zijn geweest? Het volk roept om BIERTJE, en de politiek is ineens luisterend oor geworden. Het gezwalk met wel en niet doorgaan met vaccineren. Help mij even: waarom we moesten stoppen met Astra en dat niet hoefden met Janssen, terwijl de risico's minstens vergelijkbaar waren? Dat vaccineren de oplossing is, blijkt zelfs uit niet uitgevoerde onderzoeken. En alle dieren in de natuur gaan zich verbazen. Ineens wordt het een stuk rustiger. De boswachters kunnen stoppen met klagen over de overbevolkte natuur. Iets dat zij overigens altijd geroepen hebben: kom achter je laptop vandaan en ga de natuur in!  Ook bizar. Ik ben in een negatieve bui, ik weet het. Vooral omdat de hoop op verandering groter was dan de realiteit. Dat dit toch niet heeft geleid tot bezinning hoe we welvaart en geluk beleven, is minstens jammer. Maar misschien heb ik het wel mis en blijft het na woensdag rustig in de winkelstraten... laat het lekker los gaan in de natuur!

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...