vrijdag 24 november 2023

twee

Twee columns in één week. Er is aanleiding voor. Ik kan nu ook niet de verkiezingsuitslag maar gewoon negeren. En ik geef nu alvast iedereen het voordeel van de twijfel op wie dan ook gestemd is. Dat is namelijk democratie. Zo werkt dat. Nederland, althans velen, hebben gesproken via het bekende rode potlood. Onze wonden likken voor sommigen, de verbazing in het buitenland.  Het gebeurt gewoon. Iedereen heeft recht om zijn of haar stem uit te brengen. En dit is de uitkomst. Ik moet mij beheersen om niet te schrijven en dit is de consequentie. Een monsterzege van de PVV. Deze kiezers, PVV kiezers, willen geen sterker Europa, hebben niets met internationale samenwerking. accepteren dat Wilders even andere prioriteiten heeft benoemd. Vergeten dat in die lijst, die schijnbaar alleen in volgorde is gewijzigd, nog steeds willens en wetens tweederangs burgers gecreëerd worden op basis van religie of afkomst. Nederland uit Europa moet. Hij noemde ooit ons parlement een nep-parlement. Die de persvrijheid niet serieus neemt. Die openlijk aanschurkt tegen Vladimir Poetin. Hebben de twee miljoen stemmers op de PVV die afweging gemaakt namelijk: Dat wil ik ook?! Ik laat het antwoord schieten, iedereen mag er het zijne van denken. We moeten over schaduwen heen stappen en volgens Omtzigt moet het land wel bestuurd worden. Mijn motto: waarvan akte.

Geen opmerkingen:

temperatuur

 Schrijven of praten over het weer, welk gesprek begint er niet mee? En als het koud is en regenachtig, geen betere aanleiding. Want het is ...