vrijdag 10 november 2023

omgekeerd

 Het advies: geen mobieltjes meer in de klas. Ook de basisschool leerling moet eraan geloven. We leren de ouderen in de bibliotheek hoe om te gaan met digi-d, en alle digitale vooruitgang van de overheid. Ik vroeg mij af of er onderzoek gedaan is waarom deze hulp nodig is? Is het misschien ook niet zo'n begrijpelijk softwarepakket wat ze aanbieden. Is de vraag relevant waarom schijnbaar kinderen hun mobieltje raadplegen in plaats van de les te volgen? Volgens "de kennisrotonde", die dat laatste onderzocht, is het ook zo dat vier van de tien scholieren vanwege hun telefoon, minder tijd besteden aan huiswerk. Hoe gaan we dat nou weer oplossen? En het is een advies, dus scholen mogen zelf bepalen of ze dit gaan handhaven. Dat zal best nog een klus worden, handhaven. En hoe dan om te gaan met een smartwatch, want als die om de pols blijft... Verbieden is van deze tijd, handhaven vaak onmogelijk. Maar onderzoeken blijven hot. Ik begreep nooit waarom er niet verder onder(ge)zocht is bij onze prins Bernhard, naar het bekende document dat gewoon in een lade lag. En dan het Prins Bernhard cultuurfonds. En het feit dat de naam wordt veranderd in cultuurfonds, is waar het sowieso alleen maar omging, culturele ondersteuning. Hadden we de prins al lang niet meer voor nodig, toch? Je leest mijn column over dit soort onderwerpen omdat ik geen idee meer heb, wat ik moet schrijven over de Palestijnen en de Israëliërs, over Soedan, Ukraine, Congo, jullie? Vrede? Er zijn te weinig handhavers...

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...