zondag 30 juli 2023

geld op straat...

Komkommertijd noemen we het, als er berichten opduiken waarvan de noodzaak om het te weten, ontbreekt. Krant zijn in deze dagen dunner. Je leest er makkelijker doorheen. Omzigt blijft de krant bezig houden en zeker het CDA. Van der Plas zou wel premier willen worden, ook dat was komkommernieuws, want ze was vergeten vliegangst te hebben en dat schijn je wel te moeten als premier, vliegen. Als ze met deze vooruitziende blik gaat regeren, was dat besluit misschien ook maar beter. Vakantiegangers in Italië waren blij met een reisverzekering. Dikke hagelstenen verprutsten het klagen over te warm. Restaurants gaan dicht vanwege tekort aan personeel, ook met ziekenhuizen dreigt dat. Maar als je zou mogen kiezen... Jongeren wordt verweten dat zij niet bereid zijn om in de weekenden te werken. Misschien toch eens kijken naar de verdiensten van al die jeugd in de horeca. Ik las gisteren een stijging van de winst van Unilever van 20 %. En tegelijkertijd dat de prijzen van de Unox, Dove en pindakaas met 10% zijn gestegen. Nu ben ik geen econoom, maar frons mijn simpele wenkbrauwen waarmee ik de winststijging kan verklaren. En ik zie al geruime tijd geen blikjes of plastic flesjes meer in de berm, of op straat. We gooien ze echter nog steeds weg, maar ze worden door "opruimers" verzameld en ingeleverd, Het is een lucratieve inkomensbron geworden. Afvalcontainers worden ondersteboven gehaald om te kijken of er geld in ligt. En dan laten we voor het gemak de rest ook maar buiten liggen. Een nieuw probleem. Zo, dat was mijn komkommer voor deze week...

Geen opmerkingen:

temperatuur

 Schrijven of praten over het weer, welk gesprek begint er niet mee? En als het koud is en regenachtig, geen betere aanleiding. Want het is ...