zaterdag 27 april 2024

temperatuur

 Schrijven of praten over het weer, welk gesprek begint er niet mee? En als het koud is en regenachtig, geen betere aanleiding. Want het is koud en het regent teveel, vinden jullie ook niet? Het antwoord laat zich raden. Het weer in de krant krijgt steeds minder aandacht. Elke bladzijde is zwanger van statements. 'De oorlog is dichterbij dan je denkt'. 'De Jonge krijgt het voordeel van de twijfel', welke twijfel? 'Supermarkt zet bodycams in' en de prijzen dalen niet, want wij betalen die camera's. 'We moeten stoppen de overheid dom te houden', nog dommer? En Rishi Sunrak, premier van het Verenigd Koninkrijk, heeft de oplossing voor immigratie. Rwanda krijgt een zak geld en veel vliegtuigen. Vroeger gingen ze per trein toch? En vorige week schreef ik over 4 mei. Het aantal dat mag herdenken halveert, het aantal dat we gedenken verzesvoudigd. Ik lees de krant een dag nadat we met vrienden waren. Dat samenzijn beurt mij op, dan de morgen erna de krant lezen, is niet slim. Ik sla deze dicht en breng de ellende naar de buurman. We wisselen de krant. Van hem krijg ik er dan weer een met regionale ellende. Hop bij het oud papier! Maar afsluiten van nieuws is een uitdaging. Samen zijn met vrienden niet. Om daarvan te genieten, hoef ik geen mooi weer te spelen. Ben ik toch weer terug bij het weer. De Oranjes zijn in Emmen, zij hebben droog weer. Ik gun het iedereen de komende weken, met een heerlijke temperatuur. 

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...