vrijdag 29 december 2023

alweer

 Deze dagen zijn voor wandelingen heerlijk. Als het niet regent, en zelfs als. Niet koud, dus ideaal. In de kinderboerderij kwam ik vrolijke dieren tegen. Zo vrolijk alsof ze uitstraalden de kerst overleeft te hebben. De kalkoen had het grootste woord. "Niks gevuld, ik loop nog steeds vrolijk rond". En ook het varken was scharrel blij. Kippen hadden zich beperkt tot het leggen van de eieren die geraapt waren. Hun aandeel was voorspelbaar en acceptabel. De geit had zich opgeworpen tot het leveren van de melk voor de kaas. Zo had iedereen zijn of haar steentje bijgedragen. Verantwoord en een opsteker voor de partij voor de dieren. Zo zal het niet alle dieren zijn vergaan. Jullie en ook wij weten wat er op tafel stond. En alles onder het genot van een heerlijk glas rode of witte wijn. Daarvan kun je veel hebben, zonder die steen op de maag van geslachte dieren. Heeft wel weer een ander gevaar, zeker als er nog een stuur vastgehouden moet worden. Ik zit te mijmeren rond vijf uur in de namiddag. Ik wilde het jaar met jullie doornemen, maar dacht ineens dat het misschien beter is een verhaal te verzinnen. Dat ik bijvoorbeeld naar de kinderboerderij gewandeld was. Heb ik niet gedaan overigens, dus of daar een kalkoen gelukkig rondloopt... geen idee. Maar weer schrijven over wat er allemaal moet, of zou kunnen. Ik had er gewoon geen zin in. En de wensen van een goed en gezond 2024 waren ook al vaak gebezigd door mij en vele anderen. Dus...fijn weekend allemaal. O ja, ben voorzichtig met vuurw...Ach doe maar wat. We zien elkaar vast wel met of zonder tien vingers... 

En de blog was van 28 december 2022, het enige dat veranderd is... is het jaartal....

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...