vrijdag 15 december 2023

zomaar een kort spelletje

Dat deden wij best vaak. Ook met onze kinderen. Het kopen van huizen, stations, het kon allemaal. Soms werd er vals gespeeld, althans dat noemden we zo. Tegelijkertijd zeiden we met z'n allen:" Ach, het is maar een spelletje". Als ik bijvoorbeeld op een gunstige plek stond met mijn pion waardoor ik alle vier de stations kon kopen (ik had er al dire!!), moest ik vaak toevallig naar het toilet. Dat stak aan want daarna moesten er meer. Heerlijk want als iemand er niet was, dan kon je ongemerkt vals spelen. Onze kinderen waren snel afgeleid en de stations waren dan snel in mijn bezit. Heerlijk spel dat monopoly. In de EU vergadering gaat dat precies zo. Ik dacht ook eerst, ik zie en hoor niet goed, maar onze demissionaire premier lachte er zelfs om. De Duitse premier had Orban (die van Hongarije) vriendelijk verzocht even naar het toilet te gaan, waardoor zij de stemmingen voor Ukraïne's toetreding tot de EU snel konden houden. "Want", zo lachte onze premier, "wie er niet is, en geen vervanger heeft aangewezen, kan ook niet mee stemmen". Ook de EU is best een leuk spel.

Hij, onze premier, wilde deze week zelfs aftreden als demissionair premier. Kijk en dat spelletje speelt alleen hij.

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...