zaterdag 6 januari 2024

ik niet

 Zo'n eerste week word ik overladen met goede voornemens. Niet voor mijzelf overigens, maar in veel columns lees ik het terug. Naar de sportschool, waar ze in de rij staan. Dan is enig tegengeluid nodig. Ik heb mij voorgenomen niet naar de sportschool te gaan. Het friet- en snackgehalte per week met minstens 10% te laten stijgen. Geen boter meer op mijn brood, (wel nog op mijn hoofd) maar mayonaise. De alcohol niet te beperken tot het weekend, maar vanaf maandag tot minstens vrijdag, en dan natuurlijk het weekend. Mijn lopen is al beperkt, maar wordt compleet vervangen door het open zetten van het raampje, en het schakelen in de één. De fiets aan de wilgen, die laatste ga ik overigens omhakken, want natuur irriteert. Het wippen van de tegels voor het groen, wordt wat mij betreft het verwijderen van groen en tegels erin. Heerlijk makkelijk! Het douchen ga ik verhogen tot twee keer per dag. De verwarming naar 21. Desnoods in mijn zwembroek tv kijken. En dus ook vooral zitten. Niet dat uitgesloofd rekken en al dat soort opgelegde krachtsoefeningen. Lezen ga ik op een laag pitje zetten, en of ik nog elke week deze column... ik zou er niet meer op rekenen.  En dan word ik wakker..., slecht geslapen, veel gedroomd het is alweer 6 januari en vraag mij af welke droom nu het mooist was. Was het wel een droom?

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...