woensdag 22 december 2021

zonnig

Ik word wakker en zie mijn eigen adem als ik buiten loop. Elk takje werd extra mooi gemaakt door de vorst vannacht. Het is de moeite waard om buiten te zijn. Lekkere dikke jas aan, die al een paar jaar tussen  de mottenballen hing. Hij was ook weer blij mij warm te mogen houden. Alle plekjes om koffie te drinken en je af te leiden van lekker in de buitenlucht te zijn, waren gesloten. Voor ondernemers zijn het al weken barre tijden. Het is ook bijna niet mogelijk de pandemie niet te noemen, in welk verhaal dan ook, merk ik. Het jaar loopt op zijn laatste benen. We gaan het solo uitluiden. Vieren viel er niet zo heel veel dit afgelopen jaar. Nog even denken aan degene die ons ontvallen zijn. Lex Nelissen de nacht burgemeester van Heerlen. Voor wie hem gekend heeft: een wereldgozer en altijd een warm hart voor cultuur. 

Met oud- nieuwjaar delen we de champagne alleen. Ons huis is lekker warm, ook vandaag en alle dagen van het jaar. Warm van elkaar, warm van een goed boek, een mooie documentaire en gepaste kerstmuziek. We hebben het ondanks alles, heel goed. 

En met die gedachte sluiten ik een bewogen blogjaar af en wens een ieder goede dagen.

2 opmerkingen:

Ruud de Jong zei

Emile,
Dank voor je “ zo maar” het afgelopen jaar.
Ik lees het altijd met veel plezier.
Fijne feestdagen en alle goeds voor 2022,
Ook voor Ine
Groeten Ruud

Ine Habets-Rutten zei


Zo is het toch bij velen gegaan lieve broer Emile. Lekker wandelen en frisse neus halen als de winter begint. Heerlijk. En dan thuis in deze moeilijke tijd mag je tevreden zijn en dankbaar zijn als je samen met z'n tweetjes mag genieten van de donkere dagen buiten maar de vele lichtjes binnen die alles sieren voor de kerstdagen en het nieuwe jaar. Samenzijn.voor het nieuwe jaar hopelijk weer gezond en zonder pandemie en welk virus dan ook.
Fijne kerstdagen en liefdevol 2022

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...