zondag 12 december 2021

toch nog even...

Ik zat heerlijk, met de regen tegen de ramen, de krant te lezen. Of je nou alles moet geloven of niet, soms wil ik het geloven, omdat het te gek is om waar te zijn. Ik deel er even eentje met jullie. Een Duitse werknemer valt van de trap thuis. Hij heeft een wenteltrap dus dat staat bijna op zijn Bucket list. En het gebeurt, op een voorspelbare dag wentelt hij naar beneden in een veel te hoog tempo. Breuken, schaafwonden enfin, voorspelbaar gevolg. Alle kosten die hiermee gemoeid zijn, ziektekosten, niet kunnen werken enz., wil hij verhalen op zijn werkgever. En nu komt het ongelooflijke: hij beweert dat het lopen op de trap moet worden aangemerkt als woon- werkverkeer. Lachen? Het is nog niet klaar, want de rechter heeft hem in het gelijk gesteld. Dat kan niet waar zijn, tja het staat in de krant en dan is het toch waar?

"Was het maar altijd Kerst!" Ik weet wel zeker dat ik hier niet helemaal achter sta, maar ik hoor het wel vaak. En de "vaker Kerst" heeft dan vooral de verdraagzaamheid in zich gesloten. Het meer bezig zijn met het welzijn van degene die het nodig hebben. En die groep groeit. Bijna met minstens dezelfde snelheid als dat de economie volgens velen moet blijven groeien. We lezen het in de krant en deze keer weten we zeker dat het waar is.  Hoe dan ook is het goed te beseffen, dat we een dak boven ons hoofd hebben, de verwarming aan kan, nog wel...de krant schrijft dat energie het volgend jaar duurder wordt, ik geloof er helemaal niks van!!


Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...