donderdag 2 augustus 2018

onderwerp

Ik ga er altijd even voor zitten en vaak rolt er dan een blog uit. Soms luchtig, soms wat zwaar weer. En dan verzin ik ook meestal een bruggetje, zoals bijvoorbeeld nu met het woord "weer". Als ik wil kan ik alle samenvattingen over de zin en onzin van het weer gaan bespreken. Ik heb mij voorgenomen dat niet te doen. Vooral omdat het onderwerp elke avond op TV of radio (met het oog op morgen zelfs) langs komt. De boer vertelt over zijn oogst, de marktman en vrouw over te weinig klandizie. Iedereen zit binnen en verzucht: warm. Het KNMI en de NOS vertellen ons, terwijl het zweet ons in de bilnaad loopt, dat het een officiële hittegolf is. En ook dat deze nu weer voorbij is. En dat er weer eentje aankomt.
Het is nieuws waar iedereen die het warm heeft, op zat te wachten. Gisteren kwam er bruin water uit de kraan! Dat is pas nieuws. Of de drukste dag op Schiphol. Nu al? Nee ik ga er geen letter aan vuil maken. Het woord vuil....ik zie toch nog mensen hun auto wassen. dat was al milieuonvriendelijk vertelden de wasstraten al jaren, maar nu er tekort dreigt..... Niet doen hoor! Ook geen ramen wassen, dan maar even vuil naar buiten kijken. Ziet trouwens niemand, want de rolluiken zijn dicht: te warm.
En vaak rolt voorbij dat het allemaal de schuld is van de opwarming van de aarde en tegelijkertijd klagen we over windmolens in onze achtertuin. Raar volkje zijn we toch. Klagers en maar zeuren over het weer.

Ik ben blij dat ik er geen aandacht aan besteed....

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...