vrijdag 11 augustus 2023

keuze of reclame?

 Het komt wat weinig voor dat ik in deze column iemand help in het maken van een goede en verantwoorde keuze. Al weken worden we via de bekende reclame wijzer gemaakt hoe we onze spieren en gewrichten beter kunnen helpen. Zelfs onze trots Gullit beveelt het aan. Ik wil niet weten wat hij eraan verdient, maar ik denk geen betere spieren, en al helemaal geen betere gewrichten/ kraakbeen. Let op wat er gebeurt als je het radio, of TV-spotje weer ziet of hoort. Aan het einde, of soms vlak voor het begin (dan weet je nog niet dat de VitaePro reclame eraan komt), zegt een stem heel snel dat Boswellia serrata nog een lopende gezondheidsclaim heeft. Vertaald betekent dat: het is nog niet bewezen aan de hand van een evaluatie dat het helpt, daar wachten zij nog op,  maar...VitaePro is vernieuwd. Waarom dan niet in één keer een goed product is een relevante vraag, lijkt me. De vernieuwing zit in het stofje voor soepel kraakbeen/gewrichten. Er zit nu meer Boswellia serrata in,  geen 100mg (!veel hè) maar 125 mg. En Ruud beweert, ik citeer:" Het helpt mij gewoon!" einde citaat. Hij is zelfs ambassadeur. Wát helpt je gewoon Ruud? Dat spul, Boswellia serrata is een ingrediënt dat al honderden jaren in de Indiase geneeskunde wordt gebruikt, dat beweert VitaePro. En wat bewijst dat? Bewijzen geven zij niet. 

En nu mijn bescheiden advies, waarbij je vooral zelf de keuze moet maken... Bestel het niet. Of, en hoeveel het helpt staat nergens. Het helpt, zo schrijven ze als aanvulling op je voeding, juist met je spieren en gewrichten in gedachten. Ik verzin het niet zij schrijven het echt. Wat ze bedoelen...geen idee.

Je kunt ook een abonnement nemen en dat mag je gratis opzeggen... Niet aan beginnen, hoef je ook niks op te zeggen. Maar de keuze blijft aan jou...

1 opmerking:

Ine Habets zei


En zo is dat. Al die middeltjes. Niet aan beginnen. Veel te duur en geen bewijzen dat ze goed zijn.
Mijn advies : gezond eten, bewust bewegen en vooral genieten van natuur en het samenzijn. Een frisse wandeling doet goed.
Veel plezier .

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...