zaterdag 27 mei 2023

Op de koffie

 De prijzen reizen de pan uit? Ik betaal tijdens het raceweekend maar liefst €18 voor een kopje koffie. Maar dan heb ik verder een prima uitzicht op de race vanaf mijn balkon, dus mij hoor je niet. De buren kijken vanaf hun enorme jacht vlakbij de bekende tunnel. En Max, hij zit weer in zijn bolide en gaat zijn wereldkampioenschap veilig stellen. Ik heb soms vreemde dromen merk ik. Hoe kom ik eraan vraag ik mij af. Monaco heeft nooit op ons lijstje gestaan. Ik ben er nooit geweest. Zo droomde ik ook dat Sigrid Kaag huilde op TV zonder tranen. Dat kan allemaal in dromen. Ooit zong ik een duet met Tina Turner. Ik werd er heel wakker van. En zij zong vals. Zo heerlijk ook om je dat allemaal te herinneren. En een Russische tank op het Leidse plein en geen huldiging voor de Ajax-vrouwen. Heeft niets met elkaar te maken maar zijn wel beiden bizar. Zo vernam ik, en dat was dan weer geen droom, dat de enquetecommissie Rutte gaat ondervragen mbt de pandemie. En dat gaat gebeuren in 2025. Ik weet zeker dat hij zich heel weinig meer zal herinneren. Mosterd na de bekende maaltijd. Over maaltijd gedroomd. Het is druk in de restaurants, je moet reserveren anders kijkt de ober je heel verontwaardigd aan. En het gaat slecht in Nederland. "Mensen die het niet kunnen betalen zitten hier niet", is dan het terechte argument. Kinderen gaan zonder ontbijt naar school. Op het journaal vertelde er een dat dit vooral kwam omdat ze te laat opstond. Haar vader riep haar niet op tijd. Ik droomde een wekker voor haar...

1 opmerking:

Ine Habets zei


natuurlijk zijn er altijd dromen.
En natuurlijk wil je graag dat sommige uitkomen. Maar meestal blijven het dromen en blijf je wensen houden. Als iedereen tevreden is mogen van mij sommige dromen uitkomen.Maar helaas zal het voor de meeste bij dromen blijven. Jammergenoeg ja!!!

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...