donderdag 18 mei 2023

gitaar?

 Ik was er al een tijd niet geweest, maar woensdag gingen we met z'n drieën naar Keulen. Ons bezoek betrof Musicstore, een grote winkel met muziekinstrumenten. Ik vat het even gemakshalve samen, want ik doe de winkel geen recht als ik het hierbij zou laten. Het is echt een gigantische winkel met alles wat je je maar kan voorstellen, of zoals jullie willen, zou wensen op muziekgebied. Vier etages met o.a. gitaren, akoestisch, elektrisch en drumstellen, enfin veel, heel veel. Wij worstelden ons door dit walhalla heen en  dan een keuze maken: een uitdaging.! En er komt je niemand "lastig" vallen met de vraag: "is hier nog alles oké?" zoals dat in restaurants gebruikelijk is. Er komt je überhaupt (ook niet in het Duits) niemand lastig vallen, tot het moment dat je een vraag uitstraalt en dan zijn ze er. Dat doen die verkopers goed, heel goed. Een keuze maken met zo'n groot assortiment is, zoals ik al schreef, lastig. Je moet dan eigenlijk niet te lang rond kijken, want de twijfel slaat ongewild toe. Zelfs in het zoeken van een "ordinaire" tamboerijn was dat het geval.  En dan tot slot toch wat gut gemeinter Rat: Als je ooit moeite hebt met keuzes maken en je wil wat leren: Musicstore Keulen. Als je muzikant bent en helemaal gek van allerlei instrumenten: blijf er weg! En als je aan arme landen denkt... schrijf een column...en schaam me diep.

1 opmerking:

Ine Habets zei


Het was een mooie blog.

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...