vrijdag 3 maart 2023

nieuws

 Altijd moet het de eerste keer zijn. dat is op heel veel van toepassing. Nog nooit was het mij overkomen dat ik het journaal van welke tijd dan ook vroegtijdig uitzette. Het bericht van de condoom-rechtszaak was de aanleiding. En toen Studio Sport ging berichten over de wielrenner die een kat had doodgeschoten was het klaar. "Ik wist niet dat dit geweer ook dodelijk kon zijn", was het verweer van de wielrenner. Ik zou hem de rest van het jaar op doping controleren. Tijdens mijn studiejaren werden we aangemoedigd om naar het nieuws te kijken. Je moest immers weten wat er in de wereld speelde, en je moest er een mening over hebben. Anders was de maatschappijles erg saai, en je kon niet meepraten. Naar mate je ouder wordt, is het meepraten minder belangrijk. Natuurlijk weet je dat een oorlog plaats vindt, maar de in- en outs gaan meer aan je voorbij. Zelfs het doneren voor een aardbeving staat op losse groeven. De twijfel, of het allemaal wel goed terecht komt, groeit. Mannen als Erdogan, Poetin, maar ook Zelensky, zijn niet mijn vrienden. Moet dat dan? Nee, dat moet niet. De soldaten strijden. Meneer de president van Boudewijn de Groot kan zo weer op 1 binnenkomen. De president komt kijken naar de ellende en maakt alvast zijn excuses. Boeken worden herschreven. Dik mag niet meer dik heten. Dikkie Dik van Dick(!) Bruna bijvoorbeeld...kan echt niet meer. Ik heb nog eens kritisch naar enkele carnavalsliedjes geluisterd. "Sjeng oan de geng" is zeer vrouwonvriendelijk, want waarom alleen Sjeng?  Volgend jaar gaan meerdere klassiekers verdwijnen of zullen herschreven worden, voorspel ik.  Het einde is niet zoek, maar gevonden.

1 opmerking:

Ine Habets zei


Zo is het maar net. Welk nieuws, hoe laat en wanneer??? Het blijft allemaal ellende en dan is het verstandig om uit te schakelen. Want dalik de provinciale Staten stemmen. Let op wat er allemaal beloofd wordt voor ons land. Groningen- toeslagen - huizen voor onze gezinnen in nood - onderwijs enz.enz.
Waar moet het heen in ons eigen land en ik denk dan ook nog aan onze boeren toekomst met de stikstof problematiek. En huizen voor gezinnen met kinderen in erbarmelijk slechte huizen.
Ik ga niet meer verder. Het wordt weekend en we hopen een lach op het gezicht van onze kleinkinderen. Want dat is genieten als oma.

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...