vrijdag 17 maart 2023

sprookje voorbij

 Het is een bijzondere gave als je met een uitgestreken snoet een enorm verlies kunt mooi praten. "We zijn een partij van lange adem", citeer ik even Baudet. Waar hij die adem vandaan gaat halen, zou ik dan wel willen weten. Misschien moet hij als gast optreden in "Vandaag inside" en dat Gijp en Derks hem dan eens meer doorvragen dan dat ze bij Rutte deden. Wat een stel slappelingen met altijd een grote mond maar nu even niet. De borden staan nog langs de weg zwanger van allerlei beloftes die nu waargemaakt moeten worden. Ik ga verder niet in op de uitslagen, iedereen mag er wat van vinden. En pas oordelen als ze hebben laten zien wat het allemaal waard was. En vertrouwen? Jullie mogen het zelf invullen of onderzoeken. En er vinden weer veel onderzoeken plaats, nu of we de grens over zijn gegaan of niet. Het werd tijd dat wij ook eens een onderzoek gingen doen naar grensoverschrijdend gedrag binnen de muren van ons huis. We waren snel, en niet te snel, klaar. We constateerden dat er geen gewin te behalen valt door welk bureau dan ook. En daarmee niet zeggende dat er nooit een onvertogen woord valt, of er geen discussie is, ach waar niet! Liefde overheerst. Misschien wel teveel hoor ik iemand wroeten in gronden waar niets te wroeten valt. Ik hoor de ijscoman de straat in rijden. Ik haal een ijsje voor mijzelf en neem er ook een voor mijn liefde mee. Onze straat loopt over van liefde, want bijna iedereen staat bij de ijskar vrolijk te zijn. Moet toch geweldig zijn om ijscoman te zijn. Misschien iets voor Rutte?

Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...