donderdag 12 januari 2023

meenemen of ruilen?

Soms geloof je niet wat je leest. Wat is er gebeurd?  Er is ingebroken in een kinderboerderij en voor het gemak noemen we die kinderboerderij 1. Er zijn twee konijnen meegenomen, of gestolen mag je ook zeggen. Het zijn Lola en Wipstaartje. Leuke namen voor konijnen, vind ik zelf. De verzorgers van deze konijnen zijn uit hun huisje, en dat zijn de konijnen nu ook ongewild. Ze zaten in mooi gemaakte ruime hokken en voelde zich thuis. In een boerderij verderop, die noemen we boerderij 2, is een compleet konijnenhok gestolen op dezelfde dag. Toeval?  Heeft een met het ander te maken? , vraagt men zich af. Ik ga voor toeval bestaat niet! Want zo'n dier moet wel een onderkomen hebben, gejat of niet.  Een paar dagen later blijkt Lola weer teruggebracht te zijn bij boerderij 1, maar... geruild voor een ander konijn. Door dezelfde dierendieven. Nu is Sneeuwvlokje, zo heet het konijn echt, meegenomen. Het brengt evenwicht in deze sneeuwloze tijd. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar dat weet en ze niet naamloos in een hok stopt. Overigens is het vermoeden dat Lola is teruggebracht omdat het hok, dat verderop gestolen was, te klein bleek te zijn. Sneeuwvlokje paste beter. Ik denk dan,  je had ook een groter hok kunnen jatten. Nu zou ik graag willen weten, zijn die konijnen voor een lief kind en hebben de ouders geen geld voor hok en beest? Of is het een verlate Flappie-grap van onze afscheidnemende Youp? Ik tast in het duister en denk aan: "Knien in het zoer..." (had ooit een hok).


Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...