donderdag 17 februari 2022

help 2

Het dierenasiel is vol, er kan geen konijn meer bij. Helpt het als ik pasen benoem als mogelijke oplossing, of ben ik dan geen dierenvriend. Ik blader zo maar even door een willekeurige krant. Deze stond bol van Corona. Elke keer ging ik mijn handen wassen, als ik deze gelezen had. En nu? De uitbundigheid van het-weer-mogen-vieren-van-carnaval overheerst. Ineens alle maatregelen weg! Het grensoverschrijdend gedrag krijgt weer een podium. Gevaarlijke uitspraak, dat snap ik. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat regelmatige definities van carnaval, door vooral landelijke media, bestond uit: overal aanzitten en je vol laten lopen. Ik was blij met de uitleg in "andere tijden" ,waarin nog eens haarfijn uitgelegd werd, waar het vandaan komt en vooral waar het al jaren naar toe gaat. Mooi om te zien dat de kapelaan van Den Bosch zijn kazuifel in de carnavalskleuren heeft laten borduren. Hij snapt het. En dan toch nog even Gündogan van Volt, of toch maar niet... De olympische spelen dan, en vooral de aandacht van de gemiste medailles. Wie gaat nu eindelijk die Bert Maalderink eens van de buis halen. Of bindt hem schaatsen onder en volg zijn 1500 meter met veel camera's. Slow motion is verzekerd. En voel hem aan de tand daarna, liever zijn hele gebit! Dus niet even, nee minstens een dik uur. En maar blijven vragen hoe het komt. En alle vragen minstens drie keer herhalen. Ik verheug mij erop.

En als ik dan toch nog even door de krant blader, zie ik dat Chantal Janzen stiefoma wordt. Stelt de volgende pagina de vraag of Gordon het gedaan heeft met Marc Overmars. 

Ik verlang naar een pandemie...



Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...