dinsdag 7 september 2021

veranderen

 "We moeten van het gas af" letterlijk in onze auto maar ook in de keuken. Waarom dan nog boren naar gas, zou een kleuter vragen. Onze, weliswaar demissionaire minister Blok, vindt het echter nodig en ook nog in de Waddenzee. Wij zijn al van het gas af dus wij gaan sowieso geen waddenzeegas gebruiken. Met onze zonnepanelen op het dak koken we elektrisch en dus bijna voor niks, nada en lekker. Dat was overigens zo'n moment : je gasfornuis omruilen voor inductie die mij bij blijven. Soms denk je terecht of niet terecht, mijn huis is klaar! Alles strak in de verf, de heg naar de kapper geweest, vijver helder, genieten dus. En toch is er altijd wel wat of ergens dat anders moet of aan vervaging toe is. Onrust in het huis noem ik het maar even . De eetstoelen die staan er al langer, zitten nog goed maar zijn aan vervanging toe. Wie dat oppert ga ik niet schrijven maar ik was het niet. Zoeken zoeken, vinden of toch nog maar even niet. En dan hebben we een parketvloer. Misschien vervangen door laminaat dan heb je geen last van krassen. Want stoelen op een parketvloer, praat me er niet van. Dus omdat we stoelen gaan vervangen, die eigenlijk niet vervangen hoeven te worden, slopen we de vloer eruit? Gelukkig zijn we eensgezind: dat gaan we niet doen. Maar wat dan wel? In de winkels en internet staan stoelen genoeg. Er zijn ook winkels genoeg die deze willen verkopen. We besluiten niet via internet want we willen ze uiteraard zien en even uitproberen. Net alsof je tomaten koopt in de supermarkt die wil je ook eerst voelen. En uiteindelijk heerlijke stoelen gevonden maar met ongeschikte poten voor de vloer. Dan die vloer er toch maar uit, wordt nog even een te overwinnen idee? Stoelen gevonden, gekocht en de verkoopster adviseert viltjes eronder....want op parket, is wel een ding. Ik ga u een lang verhaal besparen. de stoelen zijn retour want de viltjes bleven niet zitten. We zitten nu op stoelen, klapstoeltjes van IKEA, want de oude stoelen waren al verkocht via marktplaats. En ik moet zeggen en dat vinden we allebei, die oude stoelen zaten best nog lekker!

1 opmerking:

Unknown zei

Sjonge jonge, waar een mens zich zoal niet druk om kan maken. Zeker pensionados? Zo slecht heeft barbertje het toch niet?
Koop gewoon alles nieuws en huur een Pool in voor je laminaat.
Dan ben je klaar voor de rest van je leven. Zo doen wij dat in Krommenie in ons simpele huurhuisje. Dan maar geen vakantie in Oostenrijk. Groetjes!

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...