zaterdag 12 juni 2021

kleur

 We rijden alles vermoedend op de A73. Alles vermoedend omdat we zien dat velen weer op pad zijn. En wij dus ook. We reden langs en tussen prachtige bermen. De klaprozen waren explosief, alsof ze samen met alle rijders wilden vieren dat we corona onder de knie hebben. En we zagen ook nog twee ooievaars in de wei staan, en een reiger. Je gaat met plezier de weg op. De natuur is weelderig aanwezig. Zelfs zonder dat je er naar kijkt, valt het op. Kleuren zijn belangrijk in de wat sombere tijden die achter ons liggen. Landen krijgen weer de kleur geel, ondanks dat oranje onze nationale kleur is, zijn we er blij mee. Vakanties worden voorbereid en de gemoedstoestand wordt er alleen maar beter van. En we genieten van het besluit van onze toekomstige koningin. Ik ben wel benieuwd waar dat teruggegeven geld naar toe gaat. Bij het CDA weten ze er wel raad mee.

Hou je niet van sport, dan worden het wat lastige tijden. Het voetbal, hoogspringen, surfen, fietsen en hockey met een stokkie, het komt allemaal in veelvoud voorbij. En praten, praten en voorbeschouwen. Dat laatste sla ik over, ook het geleuter achteraf. Hoe de bal zus of zo. Soms al een uur voor de aftrap en uren daarna met allemaal beelden die ik al gezien heb. En de analisten zijn de kenners, vinden vooral zijzelf. Ik ben geen kenner, maar wil genieten van de prestatie of de teleurstelling. Zo keek ik deze week naar hockey met een stokkie. Zou het niet heel mooi zijn als de vrije trap en de ingooi bij voetbal overgenomen zou worden van het hockey? Dat zou wat tijd schelen. Let eens op hoelang het duurt voordat een voetballer een ingooi uitvoert. En uiteindelijk na lang wikken en wegen dan naar de tegenstander gooit. Ach wat ben ik nu aan het doen....ook aan het naleuteren. Ik ga de natuur in,  hup genieten van  de bermen, genieten van de klaprozen. Ik gooi alle ramen open...

1 opmerking:

Ine Habets zei


Heerlijk om van de natuur te genieten met al zijn mooie kleuren door de velden met klaprozen en korenbloemen. Effe stoppen voor een mooie foto.
En natuurlijk gaan we de komende tijd HOPELIJK genieten van mooie sport. De dames en heren hockey zijn al Europees Kampioen, dus 2 bekers zijn binnen. Geweldig en alle twee tegen Duitsland.
Zo we gaan verder genieten buiten. Natuur, zon en cappuccino of ijscoman.

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...