zaterdag 27 maart 2021

En nu?

 Positiviteit is een gedragstoestand die je vaak helpt moeilijke dilemma's te beslechten. Alle negatieve aanvallen pareren. Dat is de kunst. Als je daarin slaagt, is het leven draaglijker, nee noem het maar gemakkelijker. En eerlijk gezegd kan ik dat met voorbeelden onderstrepen. Ga ik hier niet doen want dat lijkt pochen met mijn eigen en ook andermans veren. Bovendien heeft die positiviteit een houdbaarheid datum. En langzamerhand is die aan het verlopen. En ik kan mij beperken tot een aantal zinnen om verder uitleg te geven. Ik zag in de NRC van zaterdag een column van Rosanne Hertzberger, zij is micobioloog en voorspelbaar waar haar columns over gaan. Maar ze maakt vaak een punt. Vooral als ze zich afvraagt hoe het mogelijk is dat er toch weer zoveel stemmen naar Rutte zijn gegaan. Vanwege zijn leiderschap tijdens de pandemie? Terwijl hij verzuimt om te investeren in Halex, een Nederlands bedrijf in Leiden dat vaccins kan produceren. Vervolgens gaan anderen er mee aan de haal en vissen we achter het spreekwoordelijke net. En ik ben voor eerlijke verdeling maar als de fabriek in ons eigen land staat en vervolgens alle vrachtauto's naar elders rijden, is er iets niet goed gegaan. Dat Ollongren met haar papieren zichtbaar langs camera's loopt, is dom. Dommer is als Rutte niet vindt dat je het daarover moet hebben. Alles achter gesloten deuren. Een kamervoorzitter noemt het onhandig en gaat over tot de orde van de dag. Het CDA in Limburg zwanger is van vriendschappelijke deals. En vooral onder elkaar. En als gelukkig een journalist dat aan de kaak stelt. En vervolgens  zij vinden dat het MISSCHIEN toch anders moet. En even voor alle duidelijkheid we leven in Nederland niet in Saoudi Arabië. 

En ik moet blijven genieten van de lente vooruitzichten en het heerlijke weer dat er aan komt. Maar ook de winterjas nog niet moet opbergen want volgende week wordt het toch weer op n dag 9 graden. Ook het weer lijkt wel een politieke inslag te nemen. Onbetrouwbaar maar wel voorspelbaar....

De narcissen staan er mooi bij..

2 opmerkingen:

Ine Habets zei

Ik ben het helemaal eens met de stelling die je gebruikt aan het begin van je colom. Positiviteit.

Unknown zei

En hoe staat het met de vergeetmijnietjes?
Hebben die ook een houdbaarheidsdatum?
Als ik bij Appie in de schappen kijk, dan zie ik steeds meer korte codes en 35% stickers. THT moet maar woeden UVD en laat de klant het zelf maar uitzoeken. De voedselbank spint er garen bij.

tsjuus uit Krommenie

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...