vrijdag 12 februari 2021

code rood?

 En toch stond hij plots voor mijn deur. "Ondanks code rood", grapte ik nog, maar tegelijkertijd toch verbaasd dat Thierry de hele rit naar het zuiden had gemaakt. Überhaupt dat hij de uitnodiging van een zuiderling had gehonoreerd. Helemaal vanuit de Haagse pluche naar het zuiden. Maar eindelijk had ik de mogelijkheid om mijn vragen eens beantwoord te krijgen. De eerste vraag die ik gesteld heb, is hoe het kan dat hij in zijn boek een ander bedrag noemt wat immigratie kost dan op zijn site, er zit 5 miljard tussen?  "Je hebt gekeken naar Buitenhof ", zei hij. " kun je zelf geen eigen vragen formuleren?" Ik zat er een beetje beteuterd bij, want ik had inderdaad naar Buitenhof zitten kijken en de vraag kwam van Twan.  Ik deed een tweede poging: "Heeft dat gedoe in jouw partij (ik mocht tutoyeren) nog gevolgen voor de aankomende verkiezingen?", probeerde ik. "Alweer geen eigen vraag",zei hij. "Maar wel relevant", pareerde ik nog. "Trouwens, wil je koffie?", waarmee ik probeerde ons gesprek een beetje ontspannend te beïnvloeden. "Ik dacht, hij vraagt het nooit. En, nee het heeft geen enkele invloed gehad al dat geruzie. Sterker nog dat gaat mij nog veel opleveren. Al die aandacht. Als ik al die zendtijd had moeten inkopen..., dan was de kas leeg geweest. En ja ik lust wel een kopje, maar dan liever thee". Ik probeerde nog uit de keuken: "Hoe zou jij dat nou aangepakt hebben, die pandemie?" Hij stond op en liep naar de keuken."Alweer zo'n vraag", zei hij, "wat moet ik toch altijd met dezelfde vragen beantwoorden. Vraag eens hoe het met me gaat bijvoorbeeld!" Op hetzelfde moment ziet hij Elseviers tijdschrift liggen, hij kijkt me vals aan en draait compleet door!!!

En toen schrok ik wakker, misschien wel van mijn eigen onnozelheid. Valt nog niet mee vragen te verzinnen in een droom aan iemand die je niet mag. Ik zou ook geen gezonde reden kunnen verzinnen, hem uit te nodigen. Vreemde droom. Al helemaal als je weer merkt dat de onthullingen ook nu weer door hem ontkennend beantwoord worden. " Ik ga er niet op in", zei hij zelfverzekerd en vervolgens blijft hij staan. In mijn droom ging hij helemaal uit z'n dak.  Hij is microfoongeil. Ik bedacht dat hij waarschijnlijk is meegeteld tijdens de laatste vogeltelling. Hij zat met al zijn partijgenoten in een eenzame boom. Dacht niet gezien te worden, maar door zijn hoorbaar getweet, viel hij door de mand. Hij werd meegeteld in een vogelgroep, die alleen maar één toonhoogte tweet. Herkenbaar voor iedereen behalve door de vogel zelf...

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...