zondag 2 februari 2014

duurzaam


Ik meldde het al eerder dat ik  voornemens had vaker de trein te nemen. Milieuoverwegingen? Ook,  en het is gewoon goedkoper.  Ik ben net een mens met echt Hollands bloed.
Mijn  eerste vrije reis ging naar Amsterdam.
Wel pas na 9:00 uur inchecken en hup daar zit ik  samen met heel veel "grijsjes" in een volle en steeds voller wordende trein naar Amsterdam.
Ik verbaas me dat ook bijna iedereen naar Amsterdam gaat.
Ik verbaas me dat ook bijna iedereen naar het Stedelijk Museum gaat en ik verbaas me erover,  daarna naar het Rijksmuseum.
Naïef? Behoorlijk naïef, als ik ook constateer dat het merendeel een goedkope pizza gaat eten. En daarna met z'n allen klagen dat die niet te eten was. Wat wil je voor deze prijs. Hollands bloed stroomt de hele dag.
En de terugreis gaf eenzelfde, omgekeerd beeld…een inkopper.
Mijn volgende reis gaat naar Tytsjerksteradiel.....

Als je een huurwoning verlaat, dan wordt er in het algemeen onderhandeld met de nieuwe bewoner, wat hij of zij mogelijk wil overnemen. Als die er niet is....dan heb je een probleem.
Zo Wonen(een woningcorporatie in het zuiden),  is de verhuurder.
En Zo Wonen heeft geen nieuwe huurder en wil dat alles uit de flat gaat. Schoon opgeleverd , zoals zij dat noemen.
“ Maar de volgende huurder heeft ook gordijnrail nodig en deze zijn nog geen 3 jaar oud”, probeer ik voorzichtig.
Gordijnrails moeten van het plafond, schappen in de voorraadkasten
(ik begreep al niet dat ze er niet standaard in zaten) eruit. 
Vloerbedekking kan niet blijven liggen tot de volgende huurder bekend is.
Douchecabine moet eruit.
Niets mag blijven staan of hangen.
Ook niet als wij bereid zijn af te spreken(op papier met onze handtekeningen) alles er alsnog uit te halen, als de nieuwe huurder het niet wil overnemen.

Nee wij moeten het schoon opleveren.
Dat noemen ze bij Zo Wonen duurzaam.
“De nieuwe bewoner zal ook gordijnen moeten ophangen, de nieuwe bewoner wil ook planken in de voorraadkast anders heeft hij niets aan die kast, de nieuwe bewoner zal ook vloerbedekking nodig hebben..." 
Ik blijf het proberen(Hollandse mentaliteit zal ik maar zeggen).
Maar Zo Wonen blijft halsstarrig en dom. 
Echt dom. 
Dom om zo met kostbare spullen om te gaan. 
Dom vanwege het niet eens luisteren naar hoe simpel je dit kunt oplossen. Dom Dom Dom.
En op de website staat, ik citeer:
Wij zijn een woningcorporatie met hart voor de zaak en hart voor de regio. Met de grootste ambitie en passie om het steeds beter te doen. Zo mensen zo wonen, zo bouwen zo wonen, zo genieten zo wonen, zo zijn zo wonen. We werken niet alleen voor u, maar ook met u. Einde citaat
Ik kom haast niet meer bij, wat een onzin blaten zij uit! Het is maar dat U het weet. ZoWonen, onthou de naam.

Maar voor mijn schoonvader, die noodgedwongen naar het verpleeghuis moest, komen er nog meer verrassingen, nu door de brievenbus.
Als je namelijk gebruik maakt van de PostNL Verhuisservice dan informeren zij ongevraagd bedrijven als Praxis dat er een verhuizing op stapel staat.
Mijn schoonvader van 95, verhuist naar een verpleeghuis, krijgt een brief van Praxis met daarop: Binnenkort kan de kurk van de fles!!
Wij hebben aan PostNL geen toestemming gegeven om dit door te geven aan wie dan ook. Het gebeurt gewoon.
Maar ja als Obama Merkel afluistert, waar maak ik mij dan nog druk over.
  
Maar het beste bewaar ik gewoon tot het laatst.

De Nederlandse topman van farmaceutisch concern Bayer, Marijn Dekkers, heeft op een persconferentie gezegd dat een nieuw middel tegen kanker alleen bedoeld is voor mensen die het kunnen betalen. 
Alleen voor mensen die het kunnen betalen!
Aan alle apotheken in de wereld:

Marijn Dekkers,  onthou de naam!!

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...