vrijdag 7 april 2023

Paasgedachte

 Bestaat die nog wel? Is goede vrijdag nog wel goede vrijdag, ook in de letterlijke zin? Voor het vervoer in Nederland een meer dan goede vrijdag. Zo! 15% er bij in twee jaar, €1000 netto in een keer! En dan komt er een onderzoek wie dat zal gaan betalen. Ben ik nou erg betweterig als ik dat zonder onderzoek al weet? En ik zie dat een aansteker behoorlijk 't vuur op kan stoken zonder zelf aan te zijn geweest. We gaan netten ophangen. Kan iedereen gewoon blijven gooien, maar dan raakt het de spelers niet meer. De voorzitter van de KNVB wilde wel graag de klok 20 jaar terugzetten, toen was het nog gewoon voetbal kijken en plezier hebben. Ik wil wel een onderzoek doen om aan te tonen dat zij waarschijnlijk nog in haar puberteit zat, en niet helemaal besefte wat er toen allemaal gebeurde. Toen zijn we betonnen kanalen gaan bouwen rond het veld, zodat "supporters" niet meer het veld op konden. Het gooien was toen nog niet populair. En we gaan nu staken als iemand geraakt wordt. Ook het net? Ik doe er nog een schep bovenop en dat kost in deze goede week geen enkele moeite. We hebben al een aantal jaren de discussie of we de gewone man vuurwerk gunnen tijdens oud en nieuw. Nu moeten we voor de wedstrijd zien hoe de club de supporters sfeer brengt met rook en vuurwerk. De NOS noemt het sfeervol...We verbazen ons niet, dat de supporters dat overnemen en dan een beetje meer. Zoveel meer dat we soms een kwartier (ik maak een kleine schatting na onderzoek...) moeten wachten om de doelen weer te zien. Dus is stikstof een probleem? Laat aub al die koeien gewoon hun gang gaan. Ook de Paasvuren krijgen weer een kans, als het niet teveel waait. En ik hoor zojuist dat het niet gaat waaien en er mooi weer komt met Pasen, althans volgens Peter Kuipers Munnike (prachtige naam voor een weerman). Maar of hij mooi weer speelt, weet je nooit. Ik zal het onderzoeken.. Fijne paasdagen!

Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...