zaterdag 22 april 2023

druk

 Het is gebruikelijk als je iemand lange tijd niet gezien hebt de vraag te stellen: "Hoe gaat het met je?" Als iemand dan antwoord met: "goed!", ga je twijfelen. Het gebruikelijke antwoord is immers: "Druk!" En meestal drie keer herhaald. Ik hoorde altijd in mijn werkzame leven dat de drukte die je suggereerde je zg. eigen-schuld-dikke-bult was. Agenda beheer jezelf. Jij maakt de afspraken en bent dus ook de enige die NEE kan zeggen. Deze week vertelde mij een werkende dat deze weken wel lastig zijn, met zoveel vrije dagen... Dus niet goed dat je veel verplichte (gelukkig zou ik haast zeggen) vrije dagen moet nemen. Dan moet alles in een nog kortere tijd gepropt worden. Als je met pensioen gaat, vraag je jezelf wel eens af: Hoe heb ik nog ooit kunnen werken? Herkenbaar? Voor mij voldoende reden om eens op een bekend rijtje te zetten wat ik allemaal doe. En ja hoor...ik vraag mij af hoe ik ooit... Agenda is je eigendom. Plannen een kunst, ook als je gepensioneerd bent. Overigens zijn de komende vrije dagen, echte vrije dagen. We plannen dan leuke dingen. Net alsof we echt vrij hebben zal ik maar zeggen, dan kan dan ineens wel. Ook herkenbaar? De krant lezen gaat nog gemoedelijker, koffie drinken vaker.  En als we nog iets willen zeuren is het: Wanneer wordt het in godsnaam lente? Ook herkenbaar?

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...