vrijdag 3 juni 2022

rollator

 Preventie staat bij ons eigenlijk hoog in het vaandel. Voorkomen is beter dan...enfin jullie kennen het vast. Na een enorme regenbui stond echter ook bij ons het parket een beetje onder water. Wat een plezier moeten degene hebben met een stenen vloer. Het was een enorme hoosbui die het veroorzaakt had. Een die weliswaar steeds vaker ons bezoekt, maar vooralsnog tot de categorie uitzondering hoort. En wij staan voor dat die bui dat blijft. 

Als ik wel eens met eerbied sprak over de ouderen onder ons, noemde ik ook wel eens de term een hoog-rollator-gehalte. Daarmee aanduidend dat de hogere leeftijd werd bedoeld. Nu ik zelf de rollator gebruik vanwege moeilijk lopen (waarom zou je dat anders trouwens doen?) voelt dat toch anders. Zonder dat ik nu heel inhoudelijk ga vertellen waarom, gaat het mij eigenlijk best goed af. Voorzover je daarvan kunt spreken. De preventie zit in het niet willen vallen, en al zeker niks breken. Het zijn natuurlijk best stappen die je moet zetten, en dat valt soms niet mee. Het voordeel van een rollator is dat je vaak, heel vaak voorrang krijgt. Dat er gevraagd wordt of ik een nieuwe heup heb, kortom aandacht.

En hoe vreemd dat ook misschien mag klinken, ben ik blij dat er hulpmiddelen zijn, die preventief helpen. Nu de dakgoot nog...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel sterkte Emile, ja je moet even je trots aan de kant zetten,maar heli’s wel slimmer een rollator te gebruiken.
Ik Geniet van je verhaaltjes.
Groeten, Ruud

Peter zei

Rol later, maar ook later komt ooit. Voor de een wat later dan de ander. Ook nachtbrakers komen aan de beurt...net als vroeger, de een is wat sneller, de ander Just in time. Een ding moge duidelijk zijn jouw geest...die is rolater vrij...

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...