zaterdag 25 mei 2019

grensverleggend

"Dan doen we de grenzen gewoon weer dicht", was een van de uitspraken van Baudet tijdens het debat. Op de vraag hoe dat dan te doen, werd niet geantwoord..
Wel een een hoop gedraai, maar een antwoord kwam er niet. Steeds vaker merk ik dat ik de draad kwijt raak, als een vraag met een grote omweg wordt beantwoord.
Tactiek?
Het zal wel, want soms weet ik niet eens meer wat de vraag was, zolang duurt het betoog, waarin dus zelden een antwoord op de gestelde vraag.
Twee kemphanen staan tegenover elkaar om de politieke degens te kruisen. Dan vind ik een vraag: "wanneer heeft U voor het laatst gehuild?" behoorlijk onzinnig.
Maar Pauw greep niet in, hij wreef zich in zijn handen, want het was mooie TV. Baudet en Rutte die persoonlijk met de billen bloot moesten. En Rutte gaf antwoord op die vraag, ook dat nog.
Politiek is stemmen op een mooi gezicht, of een streekgenoot. Ik mag hopen, dat de PvdA niet denkt dat ineens hun beleid de doorslag heeft gegeven, omdat ze de grootste zijn geworden. Frenske oet Heeële is de veroorzaker. Na de verkiezingen, en we raken er langzamerhand aan gewend, wordt alles weer zoals het was en verandert er weinig.
Baudet vindt de chaos van Brexit wel meevallen, ontkent dat de Russen bemoeienissen hadden met de MH17, en kent de uitdrukking: wir haben es nicht gewusst niet. En vindt dat niet erg.....
Hij haalt drie zetels binnen. Wanneer komen de stemmers op FVD erachter wat hij echt vindt..., als hij al wat vindt.
Ik mag hopen dat het een tweede Geert Wilders wordt. Langzaam krijgen we door dat al zijn commentaar, want beleid heeft hij niet, tot helemaal niets leidt.
Maar iedereen had dat kunnen weten, dus niet gaan schrijven of roepen "Wir haben es nicht gewusst"......
Ik dacht zal ik nog iets schrijven over het songfestival...dat de melodie het gewonnen heeft van de uitstraling. Dat er nog oog en vooral oor is voor mooie muziek. Maar iedereen mag vinden wat hij wil, dit vond ik mooi. En toevallig kwam het uit Nederland. En ineens is er geld in Maastricht om het te organiseren. Is het flauw als ik opteer dat niet te doen maar het geld vrij te maken zodat er minder muziekscholen omvallen?
Ik zag Teddy Scholten voorbij komen, winnares van 1959 met "een beetje..." Wat een eenvoud en rust in het beeld of word ik nou oud?

1 opmerking:

Roel. zei

Toppertje!

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...