donderdag 14 maart 2019

positief

Soms doe ik pogingen om in het negatieve toch nog enig lichtpunt te ontdekken. Wordt mij ook weleens teruggeschreven dat ik een negatieve kijk heb en schrijf. Ieder zijn mening denk ik dan vaak. Ik schrijf vanuit mijn hart en soms, zo noem ik dat dan maar, is dat realistisch en kan het negatief zijn. Iedereen mag er ook van alles van vinden, dat maakt de motivatie om te blijven schrijven groot.
Deze week werd ik, en jullie ook, geconfronteerd met het fenomeen in Europees verband: PSD2.
PSD2 is een nieuwe Europese wet voor betalingsverkeer. Vóór PSD2 had alleen uzelf toegang tot uw betaalgegevens bij uw bank. Door de nieuwe wet kunt u derde partijen toegang geven tot uw betaalgegevens, uiteraard pas na uw toestemming. Dat kan per betaling, maar ook bijvoorbeeld voor de komende 90 dagen.
Daar zaten we op te wachten? Ik heb geprobeerd op deze vraag antwoord te krijgen. Is mij gedeeltelijk gelukt. Het is vooral om meer innovatie binnen het betaalverkeer te realiseren. Sneller betalen en makkelijker.
Wat mij betreft maak ik nu al gebruik van hele makkelijke betalingsmethodes. Ik hoef geen cheques meer uit te schrijven, hoef niet naar de brievenbus in de zon (lekker positief).
Via de app kan het, en als ik wil, draadloos in de winkel, ik ben vrolijk genoeg. Misschien zijn jullie ook best tevreden, of vinden dat het nu al heel ver gaat met al die incasso's en draadloze mogelijkheden.
Ik kan mij de wet nog herinneren dat we toestemming moesten geven voor cookies, weten we het nog?  Er mag niet zo maar iemand cookies plaatsen, nee je moet toestemming geven. In heel veel gevallen kan ik niet verder als ik geen toestemming geef, en het blijkt dat velen, ondanks mijn selectieve weigering, gewoon cookies plaatsen. En dat ontdekken we nu na vele jaren van wegdrukken van de vraag: Accepteert u cookies?
Hoe zou dat nou gaan met die bankgegevens? Ben ik nou negatief of realistisch? Aan jullie de keuze.
Ik twijfelde of ik nog even de belasting op energie zal aanstippen. De provinciale verkiezingen of de Brexit....? Is teveel en biedt te weinig kans op positief nieuws. De lente dan....?
Over twee weken schrijf ik weer, dan is het mooi weer...positief toch?




1 opmerking:

Unknown zei

Zoek de zon op, dat is zo fijn!

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...