zaterdag 15 december 2018

niet klagen....aan de hemelpoort

Ik bel een klachtenlijn van mijn dagblad. Ik kan namelijk niet meer mijn digitale krant lezen, tis wat!
De mevrouw aan de andere kant geeft alvast een voorzet door te vertellen dat de wachttijden langer zijn dan normaal.  Ik heb deze inmiddels al vier keer gehoord de afgelopen dagen, wat is dan normaal vraag ik mij af?
Ook vertelt ze dat het gesprek opgenomen kan worden voor opleidingsdoeleinden. Ook om te checken hoelang ik al wacht, of zou ze daarmee wachten?
Verder word ik gewezen dat er ook een website is, waar ik mijn klacht kan indienen. Heb ik inmiddels ook al drie keer gedaan, maar krijg, ondanks welke tijdsbelofte dan ook, helemaal geen antwoord....
Klantenservices zijn enge samenraapsels van mensen die een dikke huid hebben. Over de kennis kan ik niets zeggen, want ik krijg ze niet aan de telefoon.
De oorzaak ligt bij het management, die suggereert dat er service geboden moet worden.
Een service die soms vijf kwartier duurt.... en ik degene ben die moet wachten.
Advies: Schaf al die service af en ben eerlijk. Neem mij niet op, letterlijk en figuurlijk, dan hoef ik ook niet te wachten. "Krijg ik wel geen antwoord", hoor ik mij hardop zeggen. "Krijg ik nu ook niet", hoor ik mijzelf weer antwoorden.
Vreemd dat ik met mezelf in gesprek ben. Komt vaker voor in deze donkere dagen. Ik zag de bisschopswijding in Roermond en vroeg mij in alle eerlijkheid (weer in mijzelf) af, of dit protserige theaterstuk nog wel van deze tijd is. Enige terughoudendheid was hier op zijn plaats geweest, en er werd beweerd dat het sober was...
Enfin, de kerk zat vol met dezelfde protserigheid, die nog steeds denkt het gelijk aan zijn (en vooral niet haar!) kant te hebben. Ik las in het interview in onze krant (maar dan de papieren) dat ook deze bisschop niet aan het celibaat wil tornen, zou hij dat al kunnen. "Ik ben niet voor verandering van het celibaat", was zijn zienswijze.
Het is een keuze en geeft gelijk weer dat er geen nieuwe bisschop van deze tijd is opgestaan. Lekker doorgaan waar we mee bezig waren, geen verandering in beleid. De kerken worden er niet voller van en dat houden we mooi zo. En er is nu geen klantenservice waar we kunnen klagen. Aan de hemelpoort misschien, als die er al is en nog open gaat ook. Zouden de wachttijden ook daar opgelopen zijn?

Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...