maandag 26 november 2018

laatste keer....?


Het dilemma is begraven. Ik weet het nu zeker. Dit is de laatste keer dat ik de kerstmarkt bij Intratuin(of welke dan ook) nog met een bezoek vereer. Ik kan het niet meer aanzien. Nooit heb ik een blog voorzien van foto's, maar nu ga ik uitpakken.
Ik kom binnen, wordt blind geacht, of dom, maar in ieder geval niet serieus genomen want, voorzover ik dat nog niet in de gaten had: het is Kerst bij Intratuin(afbeelding 1)

                                                    afbeelding 1

De sfeer bij deze hele uitstalling is verre van Nederlands, Intratuin speelt de PVV in de kaart. Er is geen Nederlands kerstlied te horen. Zelfs geen Limburgs. En er zijn er wel, dat weet ik zeker. Alles wordt met "White Christmas" van die ene Bing besprenkeld. "Have yourself a merry little Christmas" enfin jullie kennen dat werk, toch? Jullie gaan toch ook massaal? Tenminste ik was niet de enige kan ik jullie vertellen.

                                                        afbeelding 2

Het Merry Christmas is te vaak aanwezig op allerlei manieren(afbeelding 2). Enig zalig- of vrolijk Kerstfeest heb ik niet kunnen ontdekken.
En wat te denken van de prullaria die er te koop is, waarvan enig verband met Kerst ver te zoeken is. Wat dachten jullie van dit?(afbeelding 3)

                                          afbeelding 3

Ik probeer zoveel als kan met de tijd mee te gaan maar hier ontbreekt mij enig verband met onze toch al zo broze Kerstgedachte.
Intratuin wijst je ook de weg. Niet links om graag maar rechts. Het lijkt de politiek wel.
(afbeelding 4)

                                                         afbeelding 4

De winter, die overigens ver te zoeken is en er overigens helemaal niet komt, wordt welkom geheten. Verder wordt de sneeuw aangemoedigd te vallen, maar dan wel in het Engels. En die waren nog wel voor de Brexit!!(afbeelding 5 en 6)


afbeelding 5                                                afbeelding 6
 
 
 Maar......het meest verheugende bord dat ik tegen kwam, was dit:

Ik ben er klaar mee, ik ga nooit meer, ik blijf weg en de vraag is, of ik wel een boom zal opzetten....
Hoewel, over een bezoek aan Intratuin kan ik wel zeven bomen opzetten....






Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...