vrijdag 2 september 2016

Sorry

Sorry, dat ik er even twee maanden niet was. Het verschil met mijn sorry en die van Rutte(zonder N) is, dat ik mij gehouden heb aan wat ik schreef/zei. Dus mijn sorry is eigenlijk niet nodig, maar wel net zo voorspelbaar als die van onze minister president.
"Hallo!", is meer op z'n plaats.
Allemaal terug van een heerlijke vakantie?
Heerlijk ontevreden over de neerslag , de onvoorspelbaarheid van het weer, over vieze hotelkamers, lange files, tegenvallende vakantieoorden..of zijn er ook tevreden geluiden. Op vakantie überhaupt is al luxe, en dan niet in gammele bootjes op zoek naar geluk voor heel veel geld, maar een ontspannen voorspelbare vakantie met veel vertier voor onze kinderen en kleinkinderen. Wat een voorrecht toch. Niet zeuren over wat er dan, eigenlijk in het klein, nog minder goed is gegaan.
Maar wat gebeurt er veel in twee maanden. Greenpeace sluit vrede met de visserij, om maar eens wat positiefs te noemen. Franciscus haalt de bezem, de grote bezem door het Vaticaan. Terug naar "de arme kerk voor de armen". Hij gaat zelf de sectie vluchtelingen op zich nemen. Een moedige stap in zo'n vastgeplakt wespennest.
Dan laat Rusland en de VS maar ruziën over wie nu Abu Mohammed al Adnani heeft gedood.
Trump heeft toch maar een Mexican hat opgezet, want het werd ietwat te warm onder zijn voeten. Maar muren blijft hij bouwen, muren die zorgen voor verdeeldheid, haat en agressie. Mij hoor je niet zeggen dat Mevr. Clinton de ideale kandidaat is, maar hier is kiezen uit twee mindere wel heel makkelijk.
Nabestaanden van MH17-slachtoffers vragen, smeken de Europese Unie om hulp bij het loskrijgen van meer informatie over de vliegramp. Ik hoor en zie het Rutte nog zeggen: " de onderste steen komt boven..." Ik heb nog geen excuses kunnen vast stellen hierover. Ook onze Limburger Timmermans is gehuld in stilte. Hij maakte een verrassend frisse start in Brussel, maar is weggezakt tot een gemiddelde diplomaat, die ook niet meer weet wat er zo allemaal speelt. Denken dat het akkoord met Turkije zal worden uitgevoerd, zegt al genoeg. Die gaan hun eigen weg met Erdogan voorop, bijna  heel Turkije volgt en wie dat niet doet....
De Spelen. Wat een spektakel. Schippers, Sanne Wevers, de handbalsters, volleybalsters, de hockeydames, wat een feest al die vrouwen! En Youri...ach die leert het nooit. Vandaag niet, morgen niet, nooit niet. Laat deze makker volgend jaar op Pinkpop zijn kunsten vertonen en daarna (of vooraf, want dat weet je nooit bij hem) rustig een pilsje pakken. 
De Britten maken het bont, anderhalf miljard uitgeven voor transfers in de Premier League. Zou dat aan de Brexit te wijten zijn? 
O ja en wij gaan meer betalen aan de EU. 
Nou is rekenen niet mijn favoriete sport geweest, maar mijn gezond verstand zegt, dat als een land eruit stapt, ook geen bijdrages meer worden uitgekeerd, minder ambtenaren in Brussel nodig zijn, dus ja...sorry, maar zo zie ik het.
Ach nou zeg ik toch weer sorry!!
O ja en de pepernoten liggen al in de winkel!!!

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...