vrijdag 22 februari 2013

tandenstoker

Vogels hebben geen notie van crisis. Ze vliegen gewoon zoals ze altijd vliegen.
Soms op de wind, want die is er bijna altijd, soms gewoon op zichzelf.
Ze zitten ook aan elkaar, ook als is daar geen enkele reden voor.
Kraaien, mussen en  meeuwen,  ze zijn er altijd.
Meeuwen zijn er ook zonder de zee. Bijzonder want dat was vroeger niet zo.
Vroeger... de jeugd wordt allergisch van dit woord.
Vooral als het uitgesproken wordt door iemand van boven de vijftig. En ik kan er mij alles bij voorstellen.
Ook mijn ouders spraken over vroeger en vooral dat het "toen" beter was,  want.....

Deze week lees ik dat onze plas, onze urine, big business wordt.
Ophouden wordt straks niet meer nodig of juist de kunst.
Want als het werkelijk wordt zoals geschreven, gaan we gele energie krijgen.
Het lijkt DE concurrent van de groene versie te worden, die overigens behoorlijk onbetrouwbaar blijkt te zijn.
Ik dacht al jaren het milieu te dienen door groene stroom mijn huis binnen te laten stromen, nou mooi niet dus!
Energiemaatschappijen kunnen onvoldoende groene stroom inkopen en gaan dan over op energiecentrales waar de oude kolen nog dienst doen.
Het is maar goed dat Joop de Uyl dat niet meer hoort.

De gele stroom is een onuitputtelijke bron, want zolang er mensen zijn, is er urine.

In een laboratorium worden fosfaat en stikstof uit de plas gehaald en via brandstofcel omgezet in elektriciteit.

Het opvangen is nog wel een klein probleem want het kan eigenlijk alleen bij mannen in urinoirs.
Bij vrouwen wordt er meer dan alleen urine geproduceerd,  althans de kans is erg groot.
Emancipatie gaat hierbij moeilijker op of we moeten vrouwen leren hoe anders om te gaan met hun plas. Al jaren doen zwangere vrouwen dat,  dus eigenlijk mag het geen punt zijn.
Hoe dan ook het opent perspectief.
Geen gedoe met windmolens, nee gewoon meer urinoirs.
En het gaat wat opleveren, dus veel instanties gaan zich ermee bemoeien.
Ik mag hopen dat de banken zich er even buiten houden.
En dan de politiek, de vakbonden, de kerk.
Ik zie de slogans al: Het recht van de vrouw om ook haar plas te mogen opvangen en inleveren.
Het recht van de man om te weigeren dat de plas wordt opgevangen.
Buttons bij het urinoir waarbij je kan aangeven of je plas wel of niet...... Urinoirs in de kerk want die zitten al jaren op zwart zaad...

Laten we maar weer gewoon kolencentrales bouwen en de mijnen opnieuw openen,  dan hebben we weer de zekerheid van vervuiling en meer werk dan ooit. Dat is overzichtelijk, en daar weten we inmiddels alles van.

Nu kijk ik nog even naar mijn aanhef: tandenstoker...geen idee waarom.


Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...