zaterdag 16 februari 2013

Het gaat zoals het gaat.....

Soms ben ik de draad kwijt.
Probeer ik te begrijpen waarom iets " gaat zoals het gaat".
Waarom een bestuurder bij Amarantis de randen van de wet opzoekt en het budget van vervoer splitst in twee lesauto's en een OV jaarkaart.
En dat onze Femke( ooit het boegbeeld van Groenlinks Nederland) haar begrip betuigt.
"Het is niet strafbaar"  en dat is volgens haar de maatstaf.
Onbehoorlijk bestuur maar... niet strafbaar.
Wie heeft die regel van 50.000 euri voor een lease-auto ooit opgesteld, Femke?
Als je dan toch aan het onderzoeken bent, neem het even mee.

Ik ga de lente tegenmoet. Gaan jullie mee?
Elfstedenkoorst is echt voorbij.
Velen zien er echt naar uit.
De bloesem, het even koesteren in al 18 graden en het ruiken van het lentegras.
De koeien, lammeren enfin ik ruik alles al.
En...de paaseitjes liggen in de winkel. Ik ga er maar vanuit dat er echte chocolade inzit, je weet het maar nooit.
Wat krijgen die paarden toch ineens aandacht.
Blijken zij ineens de lekkerste biefstuk in zich te hebben. En dat laten wij dan zomaar in de lasagne verwerken en zeggen dan ook nog dat het rundvlees is.
Je bent een rund als je niet met paardenvlees stunt!

Ik heb deze week geprobeerd om bij mezelf te ontdekken of ik al aan Alzheimer lijdt. En dat is (nog) niet het geval. Het borrelde boven bij het kijken naar Zembla "als ik dement wordt wil ik dood".

Oud minister Borst kwam voorbij en legde nog even haarfijn uit hoe zij de wet bedoeld had, en was kritisch in de manier waarop diverse instanties hiermee omgingen.
Tijdens de uitzending dacht ik nog: " Ik moet nu eigenlijk al zeggen, ik wil dood want als ik dement wordt/ben, kan ik het niet meer zeggen en vervalt alles wat ik heb gezegd toen ik nog niet....
Ingewikkeld.

Ik schreef ooit een liedje in het Limburgs met de tekst:
Als ik niet meer weet wie ik ben
Als ik niet meer mijn eigen kind herken
dan is ' t, wat mij betreft,  mooi geweest.

Dat geldt nog steeds voor mij , geloof ik....








Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...