vrijdag 25 januari 2013

politiek weertje

De Britse premier heeft Europa als verkiezingsonderwerp gekozen. Ieders goed recht. Oneigenlijk zou ik willen zeggen als je beoogt er vooral zelf beter van te worden.
En ons blonde standbeeld Wilders kan er ook wat van.
"Mijn kans!"  denkt hij dan.
Meeliften in het voorstellen van een referendum. Laat de Nederlander kiezen:  Europa of geen Europa.
Zo'n vraag als referendum vraagt om heel veel uitleg, en dat geeft ons Wilders niet. In uitleggen is hij nooit, echt nooit goed geweest.
In aanhaken wel.
Ik mag hopen dat andere politieke partijen het verstand laten prefereren boven de emotie. En referenda....alstublieft niet!

Zal ik het nog even over het weer hebben? Nee? Ok dan niet.

Over de bezuinigingen dan en het linkse electoraat dat  angstvallig stil is en zit?
Eerlijk verdelen werd ons weer beloofd.
En wat gebeurt er:
Ouderen gaan er fors op achteruit, de pensioenen worden lager.
De laagste inkomens ook en modaal en daarboven gaan er iets op vooruit. Waar zijn onze linkse broeders die eerlijk verdelen bij elke maaltijd als toetje meegaven. Ik zie of hoor geen SP geen PVDA geen Groen links en een heel klein beetje D66.
Hebben we dan zitten slapen en toch weer verkeerd gestemd.
Het antwoord ligt in de splitsing tussen voor- en na de verkiezingen. Een soort dag- en nachtervaring. Het lijkt niet op elkaar.
En voor alle duidelijkheid het heeft niets te maken met coalitie vromen. Het is puur je houden aan de grootste beloftes die je doet. " Eerlijk verdelen", ik kan het niet meer horen.

En het nieuws, dat  wordt beheerst door kou en dus door ijspret, je ziet geen politicus op TV, ze zijn massaal door het ijs aan het zakken. Jeetje nu heb ik het toch over het weer.

Dan onze koningin, die zegt tenminste nog wat over de Rus die zelfmoord pleegde. Wat ze zei mag niet letterlijk geciteerd worden. En als je haar nog wat wil vragen, wel vooraf even vertellen wat je wil vragen. Hoezo democratie. Boter op ons hoofd, echte boter! Maar Meneer Teeven  zal een onafhankelijk onderzoek laten doen, alsof dat een geruststelling is.











Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...