donderdag 15 februari 2024

het kan...

 Tijdens en zelfs ook nog daarna, wordt sociale media volgestort met blijde- en gekleurde gezichten. Met teksten die tot de verbeelding spreken. Ik constateer dat Kerst en Vastelaovend DE verbroederingsfeesten zijn. En ook als we het naar een hoger niveau tillen, nou ja hoger..., van verdraagzaamheid en inzet van politie en brandweer, hulde! Ik heb geen vuurwerk gehoord deze dagen. Confetti zat tot in mijn ondergoed. Alleen maar fanfares en zaate hermeniekers die overal bovenuit klonken. Ik stel voor dat we een nieuw feest optuigen. Extra en dat laten we dan de andere 359 dagen duren. De vlaggen en verlichting kunnen blijven hangen. Gebeurt overigens nu al, want ik zag nog een kerstboom aan de voordeur staan, waarvan alleen de kleur van de lampjes waren vervangen. Het kerstverhaal van Scrooge kleuren we rood, geel en groen. Scrooge maken we uiteindelijk prins carnaval. De kermis tuigen we ook op, speciaal voor de kinderen. En we zetten er alleen maar dieren op die door de partij van de dieren niet gewenst zijn. Alle ritten zijn gratis en worden betaald door de supermarkten die de winsten tijdens corona, niet begroot, hebben zien stijgen tot ongekende hoogten. De kerstbomen planten we permanent met kluit. Die verplichting nemen we mee in de onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Zo'n column schrijven is een feest. Dat zou het niet zijn geweest als ik alle aandacht aan de politiek had gegeven, minder kleurrijk ook. Hoewel daar ook van geen vuurwerk sprake is... En Den Haag naar Limburg komen, is wel ver!

  

Geen opmerkingen:

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...