zaterdag 16 januari 2021

tato tato toooooo

 "Kan dat niet ergens anders, u steekt de naald in mijn mooie draak op mijn arm, en de andere kant kan ook niet want daar heb ik het embleem van BMW..." Het zouden zomaar problemen kunnen zijn waarmee de zetters van ons vaccin te maken krijgen. Dan hebben we al een hele discussie achter ons over de vraag: doen we het of doen we het niet? Met alle theorieën en aanbevelingen die inmiddels via de beeldbuis onze huiskamer zijn binnengekropen, gaat iedereen een eigen keuze maken. Ik ga er niets aan toe voegen, zou ook niet weten wat... dus. Hoewel het me opvalt dat woorden als "slag om de arm", "als alles meezit" en "met de wetenschap van nu" vaker dat ooit voorbij komen. Het nu juist demissionair worden van onze regering is, volgens velen, een slecht uitgekozen moment. Wie heeft dat dan uitgekozen? Was er iets te kiezen? De hoofdrolspelers zelf toch? Het virus lacht zich kapot, tenminste dat zouden we graag willen.

Op de fiets naar de koning. En ik ben het eens met Youp, de koning had ook zijn ontslag moeten indienen. Zijn misstappen kunnen worden vergoelijkt met een domme video met zijn vrouw naast hem. Ik kijk minder TV. Geen enkele zender probeert ons door deze pandemie te slepen. Allen zijn zwanger van allerlei deskundigen die het niet weten, maar wel doen alsof. Met de bekende slag om de arm.

Ik ga genieten van de sneeuw die is voorspeld in mijn tuin... tenminste als het meezit.


1 opmerking:

Ine Habets-Rutten zei


Lieve Emile

Ja wat is wijsheid. Moeilijk om een goede beslissing te nemen die goed is voor jezelf en na alle informatie over de vaccins wordt het steeds moeilijker.
Jammer dat de sneeuw zo gauw verdwenen was in de tuin. Leefs dien zus

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...