zondag 18 oktober 2015

Teveel

Er komen 2 miljoen ganzen bij ons overwinteren, las ik op de site van vroege vogels. En die vogels hebben altijd gelijk.
Is er wel plaats voor? Waar is de partij van de dieren, die roepen dat we daarvoor locaties tekort komen. 
Boeren die in opstand komen, omdat de betreffende ganzen al hun gras inpikken. En hoe zit het met de registratie van die ganzen. Worden ze geringd? Is dit van tijdelijke aard en wie let daarop? 
Zijn er grenzen aan de aantallen die we aan kunnen. Moeten jagers worden gevraagd de overtollige ganzen diervriendelijk af te schieten (kan dat trouwens?)
En hoe weten we of zij uiteindelijk weer naar de plek van herkomst teruggaan. Of illegaal stiekem ook in de zomer ons land komen vol poepen, want dat doen die ganzen...allemaal!
Jeetje wat wind ik mij op!
En er is niemand die ons ook maar enigszins voorbereid heeft op deze aantallen.
Waar is dat kabinet eigenlijk mee bezig? En die Wilders waar is hij nou?
Dat laatste zeg ik alleen voor mijn bruggetje naar….

Den Haag, waar ik deze week een aantal dagen vertoefde, stond nog alles in het teken van 200 jaar koninkrijk. Tweede kamer werd zwaar bewaakt. Ik meende Wilders te zien, maar nee het was iemand met eenzelfde kapsel.
Schiet mij nu ineens te binnen, dat deden wij ook vroeger. Iedereen wilde toch Beatle zijn, tot wanhoop van de kappers. Die kregen steeds minder te doen.
Den Haag, daar had ik het over. Nu lees ik ineens, dat het afschieten (vooral in Friesland)van wilde katten door de partij van de dieren wordt gehekeld. Er is wel zo'n wet die dat toestaat, maar zij vinden castreren vriendelijker. 
Vinden jullie t niet erg, als ik die mening niet deel?
Nu is het argument van de voorstanders, dat zij bedreigde dieren te vaak opeten. 
Kunt U het nog volgen?
Kunnen we dan niet die ganzen voeren, er zijn er meer dan 2 miljoen! Bovendien lees ik dan ook nog dat Friesland de katten niet binnen zijn grenzen kan houden. "Katten kennen geen provinciegrenzen", is het verweer. 
Nou beste katten, als er een provincie is die door alle Nederlanders gelijk herkend wordt, is dat....juist Friesland. Als het ook maar een beetje koud wordt, krijgen alle Friezen klamme handjes. Zenuwachtige types zijn het dan. Wennemars komt op TV en depressiviteit maakt zich meester van de gehele bevolking, als de-tocht-der-tochten niet doorgaat. 
En er is altijd maar één reden: het ijs is te dun. 
En rayonhoofden zijn alleen in Friesland te vinden. 
Jammer trouwens, dat het in Limburg het eerste sneeuwde deze week. Heel Friesland was jaloers. Ook daaraan kun je ze herkennen.
O, ja en zij hebben een eigen volkslied, maar ja dat hebben wij Limburgers ook. En Brabant heeft Guus Meeuwis. Ik dwaal af geloof ik. Waar had ik het ook alweer over.
O,ja vluchtelingen...vluchtelingen?
De koning houdt zich afzijdig en zegt nauwelijks iets over de vluchtelingen. Een gemiste kans die hij eigenlijk met beide handen zou moeten aangrijpen. Zijn Belgische collega gaat naar een asielzoekerscentrum en praat met de betrokkenen. 
Je hoeft niet altijd een mening te ventileren om je solidariteit te tonen. 
Je hoeft niet altijd bang te zijn om een speelbal te worden van de politiek.
Er zijn, is voldoende. 
Aandacht geven is soms zo eenvoudig.

Genoeg gevlucht.

En toen.....had ik de keuze,  ga ik naar Nederland-Tsjechië kijken of laat ik mij meeslepen door de rijdende rechter.
Dat laatste dan maar, er moet wel wat te lachen blijven, en dan is de keuze snel gemaakt.
De rijdende rechter gaat zich buigen over een dakterras, waarbij de ene buurman(82) zit te gluren naar een in bikini liggende 66 jarige andere buurvrouw. 
Best bedreigend, toch? 
Voorlopig heb ik 't weer gezien. Het is meer zielig dan amusant.
Verbazend dat er altijd wel een omroep is die dat wil uitzenden. 


Dat geld zouden we beter kunnen besteden om bijvoorbeeld al die ganzen te weren....of misschien aan het binnenhalen van het wereldkampioenschap voetballen....doen we in ieder geval weer mee.



Geen opmerkingen:

vanaf nu...

 Met een nieuwe coalitie gaan we de komende jaren niet alleen het weer voorspellen maar ook de temperatuur voor de zomers en winters vastste...