zaterdag 4 april 2020

ongewenste gymnastiek

Een must, geen discussie of beredenering, want dan ga je het niet doen. Die laatste verleiding is het grootst. Je spieren, je benen, ook al heb je geen virus, het voelt stijf als een plank. Olga Commandeur is de goeroe, ik weet echt niet meer welke sport zij deed, maar ze ziet er nog goed uit. Kan ook niet anders met al die oefeningen. Eet waarschijnlijk biologisch, vegetarisch en zonder mayonaise. Het kijken en vooral meedoen is bijna een straf, en ik vraag me af waaraan ik(we) die verdiend hebben. Misschien ook maar eens meer biologisch en nog duurzamer. Wat een woord is dat trouwens. Alles is tegenwoordig duurzaam, maar de CO2 daalt voor geen meter. Zonnepanelen, van het gas af, waar doe ik het voor? Nu we een virus hebben rondzwerven, wordt de lucht schoon of is het schoner?. Gaan we minder autorijden, doen we even wat meer boodschappen, maar dat houdt ook een keer op. Tenminste de voorraad toiletpapier in ieder geval. Meer dan een paar vellen hoef je niet te gebruiken. Misschien kan Olga hier wat aandacht aan besteden tijdens haar goed bedoelde oefeningen.
En de natuur gaat voort. De perkplanten blijven staan waar ze staan. Tuincentra, deel ze uit! Doe er iets goeds mee. Zet gewoon voor elke deur een setje violen, het kan nog.
De vogels...blijven maar zingen, elke morgen.
En ik? Ik moet wat bekennen. Ik heb twee tortelduifjes (de echte die je de hele morgen hoort...je kent ze wel) weggejaagd, want zij wilden een nest gaan bouwen in de boom in onze tuin. En in deze tijd van corona kan dat echt niet, dus weg jullie! Nu hoor ik jullie al denken: wat zielig!
Het kan nog erger. Twee jaar geleden was ik te laat en zaten er al twee wat langer te broeden. En ze hadden een mooi nest gebouwd in de kroon van onze boom.
Toen heb ik met een bezemsteel dat nest er voorzichtig uitgetild, toen ze er even niet opzaten. Tot mijn ontsteltenis duwde ik ook twee eieren uit de boom. Ze waren dus al veel verder dan ik gedacht en gezien had.
Sorry, ik zal het nooit meer doen, wegjagen als ze al eieren hebben.

1 opmerking:

Unknown zei

Weer heel goed Emile. Jaag ze maar weg
.Heb ik ook gedaan met de eksters en kraaien.
Groet Willem en Gerda

wat is belangrijk?

We hebben 14000 leerplichtige jongeren die thuis zitten. Dat is heel veel. Maar de demissionaire minister Mariëlle Paul stelt ons gerust, he...